Autistische man deelt juiste manier waarop passagiers vliegtuig moeten boarden, die geen enkele luchtvaartmaatschappij heeft uitgevogeld

Een vliegtuigpassagier heeft een briljante tirade gehouden over hoe mensen een vliegtuig zouden moeten instappen, en velen zijn het ermee eens. De vrouw van Michael Herman, een theaterregisseur die video’s van haar ‘autistische echtgenoot’ op sociale media plaatst, heeft veel kijkers die volledig instemmen met zijn laatste mening over luchtvaartreizen.

Juiste manier om een vliegtuig te boarden

Vorige week deelde Rachael Yoder (@rachyodes) op TikTok een fragment waarin Michael zijn visie geeft op ‘hoe vliegtuigen zouden moeten worden geboard’. Zittend in een passagiersstoel naast Michael verklaarde hij: “Er is maar één manier, en om de een of andere reden heeft geen enkele luchtvaartmaatschappij dit nog door. Stel dat er 40 rijen in het vliegtuig zijn, van rij één tot veertig, toch? Rij veertig gaat als eerste. Dat is het hele idee, de rest kun je zelf wel bedenken. Belachelijk hoe lang vliegtuigen al bestaan en we nog steeds niet hebben uitgevogeld hoe we mensen aan boord moeten krijgen.”

“Belachelijk, laat autistische mensen dit regelen. Dit zou in 30 seconden geregeld zijn als ik het voor het zeggen had.”  Velen in de reacties leken het met Michael eens te zijn, zoals iemand die zei: “Ik heb me ALTIJD afgevraagd waarom het niet zo werkt. De manier van je man is volkomen logisch.” Een tweede voegde toe: “Mijn man had letterlijk twee dagen geleden precies dezelfde tirade toen we aan boord gingen van onze vlucht.” Een derde schreef: “100% met hem eens. Ik haat het om een vliegtuig in te stappen en te wachten tot ik bij mijn stoel ben terwijl de mensen voor me zich langzaam installeren. Begin gewoon achterin en werk naar voren toe.”

“Het gaat over gewicht…”

Sommigen legden echter uit waarom luchtvaartmaatschappijen vaak kiezen voor een willekeurig seatingsysteem. Een vierde persoon beweerde: “Voormalige loadmaster hier… Als het vliegtuig te zwaar wordt aan de achterkant, kan het een wheelie maken. Het kost slechts ongeveer 3000 pond op sommige vliegtuigen. Bij onze vrachtvliegtuigen moesten we gewicht toevoegen aan de neus, anders kantelen ze wanneer ze leeg zijn.”

“Ideaal in theorie, maar het is een gewichtsprobleem. Als je de achterkant als eerste boardt, kan het vliegtuig kantelen. Het draait om gewichten en balansen. De andere optie is van buiten naar binnen, maar dan kunnen passagiers aan het gangpad geen handbagage meenemen,” beweerde iemand anders.