Een Tesla-eigenaar heeft in minder dan vijf jaar bijna 250.000 kilometer afgelegd en zijn ervaringen gedeeld met YouTuber Tesla Joy.
Volgens gegevens van de Tesla-beheerapp Tessie schat hij dat zijn batterij tussen de 8 en 11 procent capaciteit heeft verloren door degradatie. Ondanks deze afname merkt hij in de praktijk nauwelijks verschil, tenzij hij specifiek op de cijfers let.
Tesla Superchargers
Omdat hij thuis geen oplaadpunt had, was de eigenaar afhankelijk van Tesla Superchargers voor het opladen van zijn voertuig. Hoewel sommigen beweren dat frequent gebruik van Superchargers schadelijk kan zijn voor de batterij, deelt hij deze mening niet. Superchargers kunnen een auto in minder dan 30 minuten opladen, terwijl Type 2-laders, die veel mensen gebruiken, enkele uren nodig hebben. (lees verder onder de afbeelding)

Eerste onderhoud pas na 230.000 kilometers
Opmerkelijk is dat hij zijn auto pas na 230.000 kilometer voor het eerst liet onderhouden, terwijl jaarlijks of elke 20.000 kilometer een onderhoudsbeurt wordt aanbevolen. Tijdens dit onderhoud verving hij de oplaadpoort voor 600 dollar en de 12V-batterij voor 125 dollar.
Daarnaast besteedde hij enkele honderden dollars aan het vervangen van de bovenste draagarmen, wat de totale onderhoudskosten op ongeveer 1.000 dollar bracht. Ondanks deze uitgaven blijft hij zeer tevreden over de prestaties en kwaliteit van zijn Tesla.
(Bron: Unilad – Intropic: Unsplash)