Delhaize heeft aangekondigd dat klanten binnenkort een duidelijke verandering zullen merken in de winkelrekken. De supermarktketen wil haar assortiment duurzamer maken door sterk in te zetten op plantaardige voedingsmiddelen.
Het doel is om tegen 2030 minstens de helft van het aanbod te laten bestaan uit plantaardige en eiwitrijke producten. Hiermee wil Delhaize klanten helpen om gezondere voedingskeuzes te maken en tegelijkertijd de impact op het milieu verkleinen.
“Klanten zoek steeds meer plantaardige alternatieven”
Volgens Charlotte De Vroey, Sustainability Director bij Delhaize, speelt de verschuiving naar meer plantaardige eiwitten een belangrijke rol in de reductie van CO2-uitstoot. “Onze klanten zoeken steeds vaker naar plantaardige alternatieven, en we willen hen ondersteunen door ons aanbod verder te diversifiëren. We willen laten zien dat plantaardig eten niet alleen gezonder is, maar ook net zo lekker en veelzijdig.”
Met deze strategie wil Delhaize niet alleen inspelen op de groeiende vraag, maar ook actief bijdragen aan een duurzamere voedselindustrie.
(Afbeelding: screen grab YouTube)