Cabrio-mannetje geeft gas en is plots een van zijn maten achterin kwijt

Een cabrio rijden geeft een gevoel van vrijheid, maar dat betekent niet dat de wetten van de fysica ineens niet meer gelden. In deze video zien we hoe een ritje met een BMW cabrio in enkele seconden compleet uit de hand loopt — en dat nog voor er echt hard wordt gereden.

Loszittende passagiers zijn een recept voor ellende

Achterin de cabrio zitten enkele gasten niet normaal in de zetels, maar half bovenop de rugleuning. Vastmaken? Geen sprake van. Alsof ze in een attractiepark zitten, lijken ze te vergeten dat een auto geen speeltoestel is. (beelden onderaan)

Eén tikje gas is soms al genoeg

Wanneer de chauffeur wat gas geeft, gebeurt het onvermijdelijke. Door de versnelling verliezen de passagiers hun evenwicht en eentje valt letterlijk uit de auto. Geen spectaculaire crash, maar wel een pijnlijke en gevaarlijke val die volledig vermijdbaar was.

De les is simpel: hoe leuk en nonchalant een rit ook lijkt, veiligheid blijft prioriteit. Houd je vast, ga normaal zitten — of beter nog: doe het gewoon niet. Want soms is “een beetje gas geven” al genoeg om alles fout te laten lopen. Bekijk hieronder de video…

LEES OOK:

Plaats een reactie