Heisa rond alcoholgebruik Viktor Verhulst: vader Gert reageert scherp!

Het nieuws dat Viktor Verhulst minder alcohol drinkt, heeft heel wat reacties losgemaakt. Sommige fans vroegen zich zelfs af of hij met een verslaving kampte. Vader Gert Verhulst zet die geruchten nu duidelijk recht.

“Dat is een groot misverstand dat ik uit de wereld moet helpen”, zegt Gert bij RTL Boulevard. De speculaties ontstonden nadat Viktor in de podcast Vik & Gert vertelde dat hij alcohol tijdelijk uit zijn leven had gebannen. “Het is even een periode te veel geweest”, klonk het toen.

“Hij bouwt dat af en toe in”

Volgens Gert is er echter geen sprake van een dieperliggend probleem. Viktor last gewoon af en toe een korte alcoholpauze in. “Af en toe bouwt hij twee of drie weken in dat hij niet drinkt, maar daarna gaat hij weer lustig aan de haal met het bier”, verduidelijkt hij.

De vergelijkingen met bekende sterren die professionele hulp zochten, vindt Gert dan ook volledig misplaatst. “Het was alsof hij in rehab ging, terwijl dat totaal niet nodig en ook niet aan de orde was.” Intussen wordt Viktor zelfs op café aangesproken wanneer hij wél een pintje bestelt.

“Ook de horeca was bang”

Met een knipoog stelt Gert daarom ook de horeca gerust. “Ook de hele horecawereld in Vlaanderen was bang dat ze op de rand van faillissement ging staan”, lacht hij. “Als ik nog eens met Vik naar Amsterdam ga, wordt er nog getapt. Het mag nog.” (bron: HLN – afbeelding: Instagram)