De zomer lijkt in België even op pauze te drukken. Volgens VTM-weerman Frank Duboccage krijgen we een onstuimige en duidelijk koelere week. Vooral de paraplu zal opnieuw vaker nodig zijn.
Vandaag slaat het weerbeeld al om. In de namiddag kunnen er buien vallen die lokaal zelfs onweerachtig worden. Ook de temperaturen zakken terug naar 19 à 20 graden.
Wanneer beterschap?
Wie snel op beterschap hoopt, moet nog even geduld hebben. Morgen begint wisselvallig, maar later op de dag wordt het droger. De temperatuur haalt dan nog net 20 graden.
Donderdag en vrijdag blijven grijs en nat. Eerst krijgen we regen, daarna volgen opnieuw buien bij ongeveer 19 graden. Vrijdag wordt volgens Duboccage zelfs het dieptepunt van de week, met amper 18 graden.
“Dan wordt het weer zachter”
Toch is er ook een lichtpuntje. “Daarna wordt het opnieuw wat zachter”, klinkt het richting weekend. Zaterdag halen we 20 graden met veel wolken, terwijl zondag en maandag meestal droog verlopen bij zo’n 22 graden. (bron: VTM)